Stenshults föreningslokal

Biografen

Folkets Hus och Parker

Länk till Bioguiden

Vi kan inte säga när bion kommer igång igen men håll koll, vi informerar om vad som händer så snart vi kan!

2011-02-09

Premiärlejonen på röda mattan!!

Classe o Eva Olsén, Britt Nordin, Elisabeth Martinsson och biomaskinisten själv, Lennart Karlsson

Den 9 februari var det smygpremiär på den nya Åsa-Nisse-filmen. Naturligtvis var premiärlejonen från Stenshult på plats med VIP-biljetter i högsta hugg. Röda matta rullades ut, tilltugg svaldes ner med något bubbligt....ja allting, var alldeles, alldeles......underbart. Filmen? Ja den var också bra!! På Stenshult kan du se den den 3 april.

Och du? Vill du ha en liten påminnelse i din mail om vilka filmer som är på g? Hör av dig till oss så lägger vi till dig på vår utskickslista!!

Tilltugg bjöds både i foajén och under filmen!!

2009-10-14
Vinnare av bio- och kioskcheckar

Som vanligt hade vi ett litet kort att få stämplar i för varje sommarfilm som du besökte och bland dessa drogs ett antal vinnar som fick lite biorelaterade priser.

Tack all ni som gör att sommarbion blir en succé varje år!

2 biobiljetter och 2 kioskcheckar á 25:-
Mats Hansson, Söbben, Henån

2 biobiljetter och 2 kioskcheckar á 20:-
Joakim Holm, Mölndal
Ewa Ottosson, Ström, Henån
Ingvar Martinsson, Ström, Henån

1 biobiljett samt 1 kioskcheck á 15:-
Gerhard Andreasson, Gäddebräcka, Henån
Immo Hatjé, Söbben, Henån
Britt Nordin, Töllås, Henån
Arvid Eriksson, Höggeröd, Henån
Daniela Lundin-Hatjé, Söbben, Henån

2008-08-18
Vinnare av bio- och kioskcheckar

Vår störste biosupporter måste vara Nisse Holmdahl. Han missade inte en enda av våra fem filmer och han var också den ende som hade fem stämplar i sitt kort.
Tack Nisse, och tack alla ni andra som genom att ni kommer och ser våra filmer gör så att bion kan leva kvar på Stenshult!

2 biobiljetter och 2 kioskcheckar á 25:-
Nisse Holmdahl, Höggeröd

2 biobiljetter och 2 kioskcheckar á 20:-
Ulla-Britt Sandrén, Henån
Ida Karlsson, Gäddebräcka
Britt Nordin, Töllås

1 biobiljett samt 1 kioskcheck á 15:-
Christina Smideborn, Sundsandvik
Krister Strålberg, Stycket
Rainald Schräder, Henån
Marie Clarin-Hellman, Västra Frölunda
Sune Smideborn, Sundsandvik

2008-08-12
Sommarbion 2008

Sommarbion var som vanligt efterlängtad av många. Det syntes inte minst den allra sista helgen då nästan 400 personer såg Mamma Mia. Det var spännande både för publik och personal att försöka få plats med alla. Som tur var delades det hela upp på tre visningar, fredag, söndag och måndag.

De som sett minst två av de fem filmerna som visades har kunnat få ett kort stämplat. Fredagen den 15 augusti kommer det att ske en dragning bland dessa och så snart vi hinner kan ni se här vilka som vann. Givetvis tar vi också kontakt med vinnarna personligen så de får sina vinster.

Anna-Lisa, Ingrid o Anja från Vindön minglade glatt i pausen av Mamma Mia.

Lennart, Classe o Bettan är järntrusten i biosektionen och fick presenter och varma applåder

Bill-Owe o Lennart flankerar Pernilla som var besökare på Mamma Mia.

Filmerna som visades under sommaren

Berättelsen om Narnia: Prins Caspian
Från 11 år
Speltid 2 h 17 min

Äntligen kommer fortsättningen på filmatiseringen av Narnia! Andrew Adamson regisserar återigen och barnen Pevensie spelas av samma skådespelare; Georgie Henley (Lucy), Skandar Keynes (Edmund), William Moseley (Peter) samt Anna Popplewell (Susan).

Indiana Jones och kristalldödskallens rike
Från 11 år
Speltid 2 h 4 min

Steven Spielberg återvänder i regissörstolen och Harrison Ford sätter återigen på sig hatten och blir Indiana Jones.

Sex and the City
Barntillåten

Speltid 2 h 24 min

Dags att plocka fram Louis Vitton-väskan och Manolo Blahnik-skorna och på nytt ge sig ut på New Yorks gator tillsammans med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte. De är tillbaka! Och den här gången där de verkligen kommer till sin rätt.

Mamma Mia
Barntillåten
Speltid 1 h 49 min

Att musikalen MAMMA MIA är en fenomenal succé utan dessa like kan väl inte undgått någon. Den har, sedan premiären i London 1999, gått för utsålda hus över hela världen. Och, nu kommer filmen. Benny Andersson och Björn Ulvaeus står som medproducenter.

Sommarbion 2007 avslutades med mingel

För fjärde året i rad får föreningarna ett mindre bidrag av Svenska Filminstitutet för att köra sommarbio. Pengarna skall främst gå till nya grepp när det gäller att få fler att komma på bion.

I år har våra besökare kunna fylla i ett bonuskort och den som har sett minst två av de fem filmer vi har visat hade chans att vinna priser, och det var det många som gjorde! Nedan kan du se vilka som vann och vad de vann.

Fr v Bill-Owe Johansson, Britt Nordin, Elisabeth Martinsson, Claes-Göran
Olsén och Lennart Karlsson

Biopersonalen tackade sina trogna besökare genom att bjuda på snittar och annat godis tillsammans med kall, bubblande cider med jordgubbar söndagen den 12 augusti. Kvällen till ära var herrarna iklädda kostym och damerna i tjusiga kreationer. Ett uppskattat påhitt som kan komma tillbaka i samband med sommarbion 2008!!

Var sin bingolott vann:
Mikael Olsson, Slätthult
Tobias Johansson, Töllås
Daniel Hansson, Söbben
Karl Hansson, Söbben
Monie Hansson, Söbben
Bill-Owe Johansson, Töllås
Kent Johansson, Töllås
Ingemar Pettersson, Torp
Markus Johansson, Töllås
Per Anders Gustafsson, Töllås

Två biobiljetter, två popcorn och två drickor vann: